lunes, 14 de diciembre de 2009

ebook escolar = ebook + nintendo ds?


La evolución en los contenidos digitales sigue liderada por las empresas de tecnología y no por las de contenidos. Esto ha sido así en la música, lo está siendo en los libros electrónicos y también en el mundo de la educación: ¿seguro que para los niños de quinto de primaria no hay nada mejor para aprender que un ordenador, como propone el plan Escuela 2.0?

Para estudiar, los Kindle, Reader y compañía están aún un poco verdes y no son muy amigables para un niño. De todos modos, creo que no va a pasar nada por dejarles leer unos años más con libros de papel (a ellos, que cuando descubrán los digitales ya no los van a soltar).

Sin embargo, los dispostivos para hacer ejercicios están ya más que inventados y a ellos les encantan. Este artículo de FastCompany comenta una iniciativa de uso de la Nintendo DS en el aula en Japón. Y tanto allí como aquí, si son capaces de aprender nombres, apellidos y poderes de más de 100 pokemons, seguro que diseñando los contenidos adecuados podemos encontrar la forma de que aprendan algo más....
Como dice la frase final: "Nintendo enseño a una generación la física de los bolos y del golf, porqué no enseñar tambien la del cosmos?"

5 comentarios:

kalamar dijo...

hola, Ricard
crec que no té massa sentit fer ebooks escolars havent el gran disc dur global, i els blogs i webs que fem els professors, que s'adapten tan bé al tipus d'alumnat que tenim cada any. Hi ha molts continguts a la xarxa per aprofitar i també molta feina per fer. Ho veig millor per lectures pels adults.

petons
lula=kalamar

Ricard Dalmau dijo...

Hola Lula,
jo crec que no tothom te ganes de crear continguts (afortunadament pels editors :-)), i com mes continguts hi ha a la xarxa mes gent demana que algu els hi seleccioni i els estructuri per a que els sigui practic d'utilitzar.
Pero si que estic d'acord que a la llarga no caldra "baixar-se" els materiales. Podem tenir algun servei de materials "on-line", com ho fa Spotify per la musica...
petons
ricard=lluç ;-)
p.s. molt xulo el teu blog

kalamar dijo...

espero que encara t'agradi més el meu bloc escolar, per cert es treballa millor amb wordpress que a blogger,

http://plasticaetpclot.wordpress.com

i ara miraré això del spotify que no sé què és..
una abraçada

Ricard Dalmau dijo...

si, he de provar el wordpress. hi ha mes gent que m'ha dit el mateix

kalamar dijo...

la gràcia de l'educació que vé està en que els alumnes creïn ells mateixos molts dels continguts que han d'apendre, buscant a la xarxa,ben guiadets i vigiladets, això sí.

Publicar un comentario